Monday, April 20, 2009

Enrolment New Student Semester 3, 2008/2009

21 April 2009 (Selasa) - Admissions and Records Division telah menguruskan aktiviti wajib setiap semester, pendaftaran bagi pelajar baru bagi sessi 2008/2009 semester 3 yang telah di buat di Mini Auditorium. Program telah berjalan bermula daripada pukul 8.30 pagi dan menjadi rujukan buat A&R sendiri kerana buat pertama kalinya ianya di buat di venue selain daripada Main Hall, CAC.
Persediaan yang rapi telah di jalankan oleh committee agar semua kebarangkalian kejadian dapat di ramal dan mengurangkan permasalahan yang memungkinkan berlaku.

Hari Isnin sebelum program berlangsung, mereka yang berkaitan turun adang bagi melihat sendiri condition of the venue.

Mungkin apa yang di persoalkan oleh kak ina sampai bercekak pinggang melihat abg yusri menerangkan sesuatu kepadanya. Kak ina org yang bertanggung kawab bagi memastikan pendaftaran ini berjalan baik. Abg Yus, Shafie dan amran memberikan buah fikiran agar masalah dapat di selesaikan.

Kak Gee org yg memastikan conter bagi setiap division di susun atur mengikur order dan Kak Saliah pula memastikan org yang bertugas hadir punctual sesama hari pendaftaran itu nanti.



Badrul Sahri adalah tokey bagi Admission (International) di mana hampir 1/3 pelajar yang akan berdaftar nanti adalah pelajar international. Terima kasih kepada Br Alias (IP division) kerana memberikan kerjasama yang sangat baik didalam memastikan semua mengikut apa yang dirancang.
Br. Alias org yang bertanggung jawab di dalam memastikan susun atur di dalam dewan mengikut pelan yang telah di buat oleh A&R dan ianya membrikan hasil yang positif.
Hari Pendaftaran - 21 April 2009 (Selasa) - bermula jam 8.30 pagi pelajar sudah hadir bagi mendaftarkan nama sebagai pelajar UIAM bagi sessi 2008/2009 untuk semester 3 ini. Bermula daripada kaunter info, pelajar mesti mengisi borang serta memastikan borang serta dokument berkaitan ada bersama mereka. Kaunter ini di ketuai oleh Br. Alpha daripada International Students Division (ISD)


Proses seterusnya adalah kaunter number dimana borang itu mesti di sertakan borang dan dokumen yang sepatutnya agar tidak berlaku pertangguhan di dalam hall nanti. Mereka yang terlibat adalah Sr. Nisa', Sr. Roziah, Br. Yusri, Br. Aizat dan Br. Sobri.

Counter Pendaftaran bagi memastikan sijil serta semua dokumen rasmi adalah sah dan sama seperti yang asli. Mereka yang terlibat, Sr. Jamilah, Sr. Farah N, Br. Badrul, Sr. Noraida dan Sr. Farahani.




Proses pendaftaran memerlukan pengendalian yang baik, dimana mereka perlu mencari borang dimana berbagai kategori borang telah di sort dan perlu di sahkan oleh unit admissions.




Mereka yang terlibat adalah seperti Br. Arman, Br. Shafie, Sr. Ayu, Sr. Lela,



Proses pendaftaran ini berhubung kait dengan system online untuk mengesahkan status pelajar UIAM. System admission telah di kendalikan oleh mereka seperti Sr. Norliza (C.L) Br. Amran, Sr. Nur Amizan, Sr. Saliah. Mereka telah dibantu oleh pihak ITD dan team ITD terdiri daripada Sr. Zarina, Br. Zulkifli dan ramai lagi)



Kaunter Finance pula bagi memastikan pembayaran yuran telah di buat di bank-bank yang berkenaan. Team Finance terdiri daripada Br. Sahrul,



Pengendalian pelajar antarabangsa oleh International Student Division di ketuai oleh Br. ALpha sgt berkesan kerana mereka banyak membantu memastikan proses pendaftaran berjalan baik dan lancar. Team ISD terdiri daripada pelajar UIAM.




Proses seterusnya adalah pendaftaran mahalah yang di ketuai oleh sr. Zulaifah. Mahalah adalah di bawah Office Student Affairs Division (S-DEV)





Maaf!Kualiti gambar yang tak sempurna..mereka adlaah wakil daripada sponsorship.


Wakil daripada clinic UIAM.





Wakil daripada Koperasi - Student Smard Card


Ini shoot yang terbaik dapat di perolehi untuk kaunter di luar kerana faktor pencahayaan. Setelah hampir 6 jam program sehingga ke jam 2 ptg kami telah berjaya menyelesaikan misi kami dengan baik.


Untuk membuat sesuatu yang baik, perancangan yang rapi dan telliti adalah perlu dan kerjasama daripada semua pihak amat kami titik beratkan. terima kasih kami kepada mereka yang terlibat samada secara langsung atau tidak dihari pendaftaran pelajar UIAM bagi Sessi semester 3, 2008/2009.

Diharapkan mereka dapat sekali lagi sama-sama di dalam menyumbang tenaga dan usaha untuk universiti dan semoga apa yang telah kita jalankan ini mendapat keberkatan daripada-Nya.


Untuk melihat suasana sekitar pendaftaran sebelum, semasa dan selepas, sila klik disini:
Welcome/Selamat Datang/Ahlan Wassahlan to
International Islamic Univerisity Malaysia
The Garden of Knowledge and Virtue

No comments: